Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında okulumuzda 11-A Sınıfı öğrencisi Esra AKBAŞ tarafından hazırlanan Safahat sözlüğünden üç kelimenin yer aldığı cümle ve afiş okulumuzda en iyi cümle olarak seçilmiştir.
Seçilen En iyi Cümle : Herçi bâd âbâd ferih u fuhur için girûdar mâişet ikdâmı gerekir.
Anlamı : Her ne olursa olsun refah ve genişleme için geçim kavgası gayreti gerekir
|
|
|
TÜRKÇESİ VARKEN
Öğrencilerimizin dilimizin zenginliklerini tanıması, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşması buna bağlı olarakta dili iyi kullanması yabancı sözcüklerin yerini türkçe kelimelerin kullanımını teşvik etmek amacıyla "Türkçe Varken" adlı çalışma öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz tarafından gerçekleştirilmiştir.
|
|
|
STANT AÇILIŞI
Dilimizin zenginlikleri projesi ile ilgili okulumuzun edebiyat öğretmenleri Fatih Fırat ve Ümmühan Şen ile okulumuzun öğrencileri tarafından hazırlanan stand okulumuz B blok zemin katında açılmıştır. Standda önemli sözcüklerimiz edebi değer taşıyan eserlerimiz ve Yunus Emre'nin dil hakkındaki güzel örnekleri sergilenmiştir. |
|
|
SAFAHAT KONULU ÇEVRİMİÇİ BİLGİ YARIŞMASI
Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında yapılan Safahat konulu çevrimiçi bilgi yarışmasında Tarsus birincisi okulumuz 11E sınıfı öğrencisi Gözde Ava ve Tarsus dördüncüsü 11E sınıfı öğrencisi Nehir Sevim Çam olmuştur. Öğrencilerimizi tebrik eder. Emeği geçen tüm öğretmenlerimize teşekkür ederiz. |
|
|
MİNİK DAHİLERLE ETKİLEŞİMLİ KİTAP OKUMA SAATİ
Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında okulumuz bünyesinde bulunan uygulama anaokulu Minik Dahiler sınıfında öğrenci-veli çerçevesinde kitap okuma saati yapıldı. Velimiz kitap okuma etkinliği ve etkinlik kartlarıyla miniklerin hayal gücüne katkı sağladı.
|
|
|
Dîvânû Lügâtî’t Türk okumaları
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında okulumuzda okul edebiyat öğretmeni Hatice MISTIK YILGIN önderliğinde 12 Akademi sınıfı öğrencileri ile Türkçenin bilinen en eski sözlüğü olan Dîvânû Lügâtî’t Türk okumaları gerçekleştirilmiştir. |
|
|
Anlamını Bul Etkinliği
Dîvânû Lügâtî’t Türk okumaları sonrası , Dîvânû Lügâtî’t Türk içinden seçilen kelimelerle öğrencilerin çok keyif aldığı anlamını bul etkinliği yapılmıştır. |
|
|
|
Pano Hazırlığı
12-Akademi sınıfı öğrencileri ,Dîvânû Lügâtî’t Türk içinden seçtikleri şiirleri, atasözlerini ve kelimeleri en güzel şekilde derleyip okulumuzun A blok 3. Kat panosunda sergilemişlerdir.
|
|
|
DEYİMLER ve ATASÖZLERİ OKUMALARI ANLAT BAKALIM ETKİNLİĞİ
|
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Mediha Gün ve 10/A, 11/D, 12/A, 12B sınıfı öğrencileri tarafından “Deyimler ve Atasözleri Okumaları”gerçekleştirilmiştir. “Anlat Bakalım Etkinliği”yapılmıştır.
|
|
|
ATASÖZÜ ve DEYİM RESİMLEME ETKİNLİĞİ
|
Dilimizin Zenginlikleri Kapsamında okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Mediha Gün ile 10/A ,11D,12A ,12B sınıfı öğrencileri tarafından “Atasözü ve Deyim Resimleme Etkinliği” gerçekleştirilmiş olup ortaya çıkan ürünler okulumuzun A Blok.3.Kat Panosunda sergilenmiştir.
|
|
|
KUTADGU BİLİG OKUMALARI
|
Kutadgu Bilig okumaları kapsamında okulumuzdaki akıllı tahtalarda Kutadgu Bilig kitabının latin harfleriyle yazılmış olan orijinali ve çevirisi bulunarak öğrencilerce okunmuştur. Böylece öğrenciler atalarımızın yüzyıllar önce belli konularda nasıl düşündükleri hakkında fikir edindiler.
|
|
ANLAMINI BUL Etkinliği
|
Oyun için daha önceden hazırlanan kelimeler öğrencilere verilip evde hazırlık yapmaları istenmiştir. Sonraki gün, hazırlanmış olan bu kelimeler dört kişiden oluşan üç gruba dağıtılmıştır. Eşleştirilen öğrenciler ellerindeki kartlardan rastgele birini seçip karşı gruptaki arkadaşına yöneltmiştir. Bu şekilde devam eden oyun sonrasında en çok kelimenin anlamını bilen grup birinci seçilmiştir.
Anlamını Bul etkinliğinde kullanılan bazı kelimeler okulumuzun B Blok Zemin katındaki bir panoda sergilenmiştir.
Eğlenceli geçen bu etkinlikte öğrenciler dilimizdeki eski Türkçe kelimeleri öğrenmiş ve günümüzdeki kelimelerle karşılaştırma imkanı elde etmişlerdir.
|
|
KELİME TÜRETME Etkinliği
|
Kelime Türetme oyunu için iki öğrenci tahtaya kaldırıldı. Daha önceden belirlenmiş olan kelimelerle ilk öğrencinin söylediği kelimenin son harfiyle ikinci öğrenci belirlenen süre içinde yeni bir kelime türetmiştir. Aynı kelimenin iki defa söylenmemesine dikkat edilmiştir. Her yeni kelime için ikinci öğrencinin hanesine puan yazıldı. Bu etkinlikte öğrenciler kelimeleri tekrar ederek pekiştirmişlerdir.
|
|
KARE BULMACA
|
Kare Bulmaca etkinliğinde öğrencilere daha önceden hazırlanmış kelimeler, bulmaca tablosunun içine yerleştirilerek verildi. Bulmacanın boş kalan diğer karelerine ise rastgele harfler yerleştirilerek bulmaca tablosu tamamlandı. Öğrencilerden bulmacanın altına yazılmış olan kelimeleri bulması ve üzerini renkli kalemle çizmesi istendi. Böylece öğrenciler kelimelere odaklanarak kelimeleri tablodan tanıyıp seçmişlerdir.
|
|
Deyim Atasözü Gömleği
|
Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında gerçekleştirilen faaliyetler devam ederken deyim ve atasözleri konusunda özgün bir çalışma da öğrencimiz 10B sınıfından Şevvalnur Karakuyu danışman öğretmenleri Özlem Akgün ve Ümmühan Şen ile gömlek üzerine atasözü ve dey,m tasarımıyla oldukça özgün bir çalışma hazırlamıştır. |
|
BEYİT EZBERLEME ETKİNLİĞİ
|
Dilimizin zeng,nlikleri projesi Nisan ayı faaliyeti kapsamında okulumuz Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Belgin Sürmekeş önderliğinde 11 C sınıfı öğrencileri tarafından "Beyit Ezberleme Etkinliği" gerçekleştirilmiştir. Divan şiirinin değerli şairlerinden seçilen beyitler ezberlenmiş ve anlamları açıklanmıştır. |
|
Dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında 11C sınıfı Beyit Ezberleme etkinliğinde okunan beyitleri okul içerisnde bulunan panoda sergilemiştir. |
|
BEYİT EZBERLEME
|
AMAÇ: "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" okullarda yapılacak olan söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.
Beyit Ezberleme:
Öğrencilerimize zümrelerimizce antoloji kaynaklarından seçilen beyitleri ezberleme fırsatı sunduk. Öğrencilerimizin edebiyatımızdaki ahenk ve anlam yönünden en güzel beyitleri ezberlemelerini ve beyitlerdeki sözün güzelliğinin farkına varmalarını hedefledik. Bu etkinlikle, öğrencilerimizin edebi eserlerle tanışmasını ve dilin gücünü keşfetmesini sağladık. Öğrencilerin duygularını ifade etmelerine ve dil becerilerini geliştirmelerine yardımcı oldu.
Okul Panosu Çalışmaları:
Tüm sınıflarda öğrencilerimize pano süsleme çalışmaları yapma fırsatı sunduk. Öğrenciler, renkli kalemler ve boya kullanarak kağıt ve kartonlara ezberledikleri beyitleri yazdılar. Bu etkinlik, öğrencilerimizin özgüvenlerini artırdı ve ifade yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı oldu. Ayrıca okulumuzun renkli ve canlı bir atmosfer kazanmasına katkı sağladı. |
|
|
|
DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ; BEYİT EZBERLEME VİDEO YARIŞMASI
İl Geneli Video Yarışması:
İl genelinde düzenlenen video yarışmasına katılarak öğrencilerimizin yaratıcılığını teşvik ettik. Öğrencilerimize dilin zenginliklerini kullanarak kısa videolar hazırlama fırsatı verdik. Bu yarışma, öğrencilerimizin teknolojiyi kullanma becerilerini geliştirmelerine ve dil becerilerini görsel olarak ifade etmelerine olanak sağladı.
Nisan ayında gerçekleştirdiğimiz bu etkinlikler, öğrencilerimizin dilin zenginliklerini keşfetmelerini, ifade yeteneklerini geliştirmelerini ve yaratıcılıklarını desteklemelerini sağladı. Öğrencilerimizin dil becerilerini ve özgüvenlerini artırmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz.
"Dilimizin Zenginlikleri Projesi" kapsamında Mısra ve Beyit Ezberleme Yarışması Sonuçları Belli Oldu.
Mersin İl Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmî ve özel ilkokul, ortaokul ve liseler arası "Dilimizin Zenginlikleri Projesi" kapsamında Mısra ve Beyit Ezberleme Yarışması yapılan yarışma sonuçları açıklandı. Okulumuz öğrencilerinin hazırladığı “Fuzuli’nin Gazeli Seslendirme” adlı kısa video Tarsus ilçe 1.si olmuştur. Öğrencilerimizi ve danışman öğretmenlerimizi tebrik ederiz.
|
|
|